maanantai 19. joulukuuta 2016

Miltä joulu tuntuu


Niin 
monta kertaa
 aiempinakin vuosina 
olen ajatellut samaa.

Unohtaa kiireen, 
viime hetken paniikin 
ja 
hermostumisen.

Jättää 
turhat lahjat 
ostamatta
 ja 
pelkistää ruokalistaa.

 Olla 
ottamatta paineita
muutamista
unohtuneista joulukorteista 
ja
pesemättömistä lattioista.

 Keskittyä siihen,
mikä meille 
- minulle -
 joulussa
 on tärkeää.

 Nyt,
 tänä vuonna,
taisin onnistua.

Tänä vuonna
 en ole pohtinut
 uusia makuja joulupöytään
 tai
 kattauksen viimeistä silausta.

En
ole 
uhrannut ajatuksia
 joululahjojen määrälle
 ja
onko jokaiselle varmasti 
yhtä paljon.

 En
 ole
 murehtinut etukäteen 
joulun 
lumitilannetta.

Tänä vuonna
olen keskittynyt siihen,
 miltä joulu tuntuu.

 Rauhoittaviin säveliin,
 jo lapsuudesta tuttuihin.

 Kanelin tuoksuun.
Kardemummaan kahvissa.
Lasten malttamattomaan odotukseen. 

Kynttilän valon lohtuun. 
Joulupuun rakennukseen. 

Joulun aika on nyt. 
Minulle- ja varmasti monelle-  
vuoden tärkein ja rakkain aika. 
































Lempeää jouluviikkoa sinulle


3 kommenttia:

  1. Täälläkin menty rennolla asenteella tällä kertaa. :)
    Oikein ihanaa joulun odotusta teidän perheelle.♥

    VastaaPoista
  2. Ihanaa joulun aikaa koko perheelle. Teillä on niin kodikasta ja suloista!

    VastaaPoista
  3. Olen miettinyt samoin. Lahjat olen tehnyt itse tai ostanut kirpputorilta. Pari vaan on uutta. Ruuat ostan valmiina myös kinkun. Rosolli porkkanat itse laitoin ja pienen piparkakkutaikinan. Muovi kuusi pystytettiin kuun alussa ja pikkuhiljaa lisättiin koristeita.Pitäisi itsekin muistaa että ihmiset on tärkeitä ei varuste kilpailu.💖

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!